Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO DODÁVKY A PRODEJ ASFALTOVÝCH SMĚSÍ
(dále také jako „ZBOŽÍ“)

Obalovna Sokolov s.r.o.
Na Švadlačkách 478
Soběslav II
392 01 Soběslav
IČ: 10871691
DIČ: CZ10871691
zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Č. Budějovicích, oddíl C, vložka 31057

  1. Obecná ustanovení:
    Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále také jako „VOP“) ve smyslu §1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění (dále jen „NOZ“) určují zásady prodeje zboží společnosti Obalovna Sokolov s.r.o. na území České republiky.
    Závazkový vztah mezi kupujícím a prodávajícím se řídí českým právem, a to zejména NOZ.
    Pro dodávky a plnění prodávajícího jsou rozhodující výhradně tyto uvedené Všeobecné obchodní podmínky a podmínky uvedené v Potvrzení objednávky.
    Jakákoliv dodatečná změna či úprava Podmínek v bodech 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 a údajů v Potvrzení objednávky ze strany kupujícího se považuje za podstatnou změnu Podmínek a z tohoto pohledu se takováto změna Podmínek bere jako nový návrh Podmínek ze strany kupujícího. Bez písemného potvrzení tohoto nového návrhu Podmínek prodávajícím se nebude jednat o platné potvrzení objednávky a uzavření platného smluvního vztahu. Přijetí potvrzení objednávky kupujícím s výhradou, dodatkem nebo odchylkou od těchto uvedených Podmínek je tímto vyloučeno.
    V případě uzavření Kupní smlouvy mají její ustanovení přednost před ustanoveními VOP.

    Vymezení pojmů:
    Prodávající/Dodavatel: Obalovna Sokolov s.r.o., Na Švadlačkách 478, Soběslav II, 392 01 Soběslav
    Kupující/Odběratel: Zákazník, který při uzavírání a plnění objednávky jedná v rámci své obchodní nebo jiné
    podnikatelské činnosti.
  2. Předmět smlouvy:
    Prodávající se zavazuje dodávat kupujícímu po dobu platnosti potvrzené objednávky zboží specifikované v objednávce co do druhu a množství a umožnit kupujícímu nabytí vlastnického práva k tomuto zboží v souladu s objednávkou. Kupující se zavazuje zboží v požadované kvalitě převzít a zaplatit sjednanou kupní cenu.
    Prodávající potvrzením objednávky neposkytuje kupujícímu příslib ani jakkoliv jinak nezajišťuje dodání zboží uvedeného v objednávce na konkrétní akci či veřejnou zakázku ve smyslu prokázání splnění kvalifikace kupujícího na základě zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v platném znění, požadované veřejnými zadavateli.
    V souladu se zněním §1740 odst. 3 NOZ prodávající vylučuje kupujícím učiněné jednostranné dodatky nebo odchylky podmínek nabídky, byť by se jednalo o dodatky nebo odchylky, které podstatně nemění podmínky nabídky.
    Nabídka zaslaná prodávajícím se považuje za nezávaznou. Závazek na dodávku zboží vzniká až po podpisu kupní smlouvy / potvrzení konečného znění objednávky oběma stranami.
    Veškeré dodávané zboží bude mít parametry uvedené v ČSN EN 13108-1.
    Doprava zboží není předmětem této objednávky a není zahrnuta v kupní ceně této objednávky.
  3. Doba plnění:
    Požadavky na dílčí denní dodávky asfaltových směsí zašle kupující prodávajícímu e-mailem na elektronickou adresu vedoucího obalovny uvedenou v objednávce, případně doručí osobně na obalovnu, ze které bude asfaltovou směs odebírat. Kontaktní údaje obalovny jsou uvedeny v Potvrzení objednávky. V požadavcích na dílčí dodávky bude uvedeno množství, druh směsi a termín dodávky. Termíny a množství jednotlivých dílčích dodávek budou stanoveny na základě vzájemné dohody prodávajícího a kupujícího v závislosti na potřebách kupujícího a kapacitních a technických možnostech prodávajícího.
    Prodávající si vyhrazuje právo jakoukoliv dílčí objednávku nepotvrdit a zboží nedodat a to i bez udání důvodu.
    Prodávající si vyhrazuje právo nedodat objednané zboží zejména v případě vyčerpání materiálových zásob, odstávky energií nebo ztráty schopnosti prodávajícího plnit. O této skutečnosti vyrozumí prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu.
    Doprava zboží je na nákladem a rizikem kupujícího. Prodávající neodpovídá za prodlení s dodávkou způsobené přepravcem.
    V celém areálu obalovny i při odběru asfaltových směsí jsou pracovníci kupujícího (popř. jím pověřené osoby) povinni řídit se obecnými předpisy BOZP, PO, dopravním řádem a pokyny posádky obalovny.
    V případě poruchy technologického zařízení potřebného pro výrobu zboží nevzniká kupujícímu nárok na náhradu škody.
    Kupující bere na vědomí, že po dobu plánované zimní odstávky obalovny (cca. v období od 15.12. do 15.3. včetně)., zboží nebude prodávajícím dodáváno. Prodávající si vyhrazuje právo období zimní odstávky zkrátit či prodloužit dle klimatických podmínek či provozních možností.
    Kupující bere na vědomí, že prodávající není schopen garantovat sjednaný harmonogram dodávek či ujednaný objem objednaného zboží dle této potvrzené objednávky v případě, kdy nastane situace, kterou prodávající nemohl ovlivnit a která zapříčiní, že prodávající nebude schopen plnit dodávky (či jejich části) ve sjednaných termínech či ve sjednaném množství. Smluvní strany sjednávají, že takovéto prodlení prodávajícího je pak prodlením, které nastalo v důsledku vyšší moci, za kterou nenese prodávající odpovědnost.
    Stejné důsledky nastávají v případě, kdy se prodávající dostane do prodlení v důsledku toho, že se událost vyšší moci vztahuje na subdodavatele (zejména dodavatele surovin či dopravce), jehož dodávka či plnění je nezbytné k řádnému plnění prodávajícího či, že se rozhodne subdodavatel prodávajícího přerušit svou provozní činnost z důvodu prevence.
    V případě, že prodávající bude v důsledku výše uvedené události vyšší moci v prodlení s dodáním zboží ve sjednaném termínu sjednávají smluvní strany, že prodávající neporušil svůj závazek dodat zboží v termínu a množství sjednaném v této potvrzené objednávce a není tedy povinen uhradit kupujícímu smluvní pokutu ani náhradu škody z důvodů prodlení s dodáním zboží a kupující není oprávněn požadovat po prodávajícím tuto náhradu škody, smluvní pokutu ani odstoupit od této objednávky.
  4. Cena:
    Prodávající si vyhrazuje právo na jednostrannou úpravu smluvních cen zboží v závislosti na změně cen vstupních materiálů, energií a ostatních výrobních nákladů. Změnu cen je prodávající povinen kupujícímu oznámit minimálně 5 pracovních dnů přede dnem jejich začátku platnosti a bude provedena formou nového potvrzení objednávky nebo oznámena formou elektronické komunikace (viz bod 10 VOP) s vyznačením data začátku platnosti nových cen. Kupující má právo úpravu smluvních cen písemně odmítnout. V takovém případě dojde ke zrušení předmětné objednávky a k ukončení smluvního vztahu v plném rozsahu ke dni odmítnutí nových smluvních cen, pokud se strany nedohodnou na jiném datu. Žádná ze smluvních stran není v takovém případě oprávněna k jakékoli náhradě vzniklé újmy.
    Pokud kupující nebude dodržovat platební podmínky, zejména bude-li v prodlení s placením svých závazků vůči prodávajícímu, bude to prodávající považovat za podstatné porušení sjednaných Podmínek potvrzené objednávky a bude oprávněn změnit platební podmínky na platby v hotovosti či zálohovou fakturou. Zároveň je oprávněn v případě porušení platebních podmínek pozastavit dodávky asfaltových směsí do doby úplného zaplacení splatných pohledávek nebo bez jakýchkoliv sankcí od plnění objednávky odstoupit. Prodávající je rovněž oprávněn od plnění objednávky jednostranně odstoupit v případě prohlášení konkurzu na kupujícího nebo podání insolvenčního návrhu na kupujícího nebo v případě rozhodnutí kupujícího o jeho vstupu do likvidace. To platí i v případě ztráty likvidity. Za ztrátu likvidity se považuje nezaplacení kupní ceny či dalších plateb ve sjednané lhůtě splatnosti.
  1. Fakturace a platební podmínky:
    Faktura bude obsahovat všechny náležitosti řádného účetního a daňového dokladu ve smyslu příslušných právních předpisů (zejména zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví a zákon č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty a údaje dle §435 NOZ). V případě, že faktura nebude odpovídající náležitosti splňovat, je kupující oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět prodávajícímu k doplnění či úpravě, aniž by se tak dostal do prodlení se splatností. Nová lhůta splatnosti počíná běžet od opětovného zaslání náležitě doplněné či opravené faktury. V případě opožděné úhrady daňového dokladu je prodávající oprávněn požadovat a kupující je povinen uhradit úrok z prodlení ve výši 0,03 % z celkové dlužné částky za každý započatý kalendářní den prodlení a to na základě faktury vystavené prodávajícím se splatností 14 dnů ode dne vystavení. Kupující se zavazuje uhradit prodávajícímu všechny vzniklé náklady související s financováním a vymáháním pohledávek za kupujícím po splatnosti.
  2. Úvěrový limit:
    Prodávající může poskytnout kupujícímu úvěrový limit, v jehož rámci může kupující odebírat zboží s bezhotovostní platbou kupní ceny (tzv. na fakturu), jestliže přitom bude dodržovat stanovené platební podmínky. Úvěrovým limitem se rozumí součet všech pohledávek před i po termínu splatnosti včetně DPH a jeho základní výše je v případě jeho stanovení uvedena v Potvrzení objednávky. Překročí-li výše pohledávek úvěrový limit, může kupující odebrat další zboží pouze při platbě sjednané ceny na základě zálohové faktury, nebo při platbě v hotovosti. Plní-li kupující své platební závazky vůči prodávajícímu řádně a včas, může prodávající tento limit přiměřeně zvýšit, a to písemnou dohodou s kupujícím.
  3. Dodací podmínky:
    Povinnost prodávajícího dodat zboží je splněna předáním zboží kupujícímu v místě dodání. Kupující nebo jím oprávněná osoba je povinna zboží od prodávajícího řádně převzít a vyznačit náležitým způsobem převzetí zboží na dodacím listě. Kupující je oprávněn zboží nepřevzít, pokud dodávka nebude odpovídat sjednaným podmínkám dle této objednávky.
    Vlastnické právo k dodanému zboží přechází na kupujícího dnem zaplacení ceny zboží. Úhradou se rozumí, v souladu s § 1957 NOZ, připsání fakturované částky na bankovní účet prodávajícího uvedený na jím vystavených daňových dokladech.
    Nebezpečí škody na zboží, tj. ztráty, poškození, zničení či znehodnocení zboží a odpovědnost za škody související se zpracováním dodaného zboží přechází na kupujícího okamžikem jeho převzetí od prodávajícího a to přímo příslušným kupujícím, jeho zástupcem, pověřeným pracovníkem či kupujícím zmocněným dopravcem. Skutečnost dokládající převzetí zboží je podpis oprávněné osoby na dodacím listu.
    Kupující bere na vědomí, že předmětem konkrétní Objednávky je specifické zboží, nikoliv zboží běžně použitelné, a proto v případě úplného nebo částečného zrušení dílčího odběru (Objednávky) ze strany kupujícího, a neodebrání objednaného a již vyrobeného zboží ve stanoveném termínu, vznikne prodávajícímu škoda ve výši rovné ceně předmětu koupě. Výši nákladů a škod určí prodávající dle stavu rozpracovanosti dodávky. Kupující se zavazuje veškeré tyto škody uhradit v plné výši, a to do 15 dní od doručení písemné výzvy prodávajícího.
  4. Nároky z vad zboží a Ostatní ujednání:
    Zboží bude vyráběno podle zkoušek typu sestavených akreditovanými laboratořemi TPA ČR, s.r.o.
    Každá dodávka zboží bude doložena dodacím listem.
    Při prokázání vady zboží bude postupováno dle příslušného ustanovení NOZ.
    V případě vzniku škody kupujícímu z dodávky vadné asfaltové směsi bude postupováno podle §2106 a násl. NOZ.
    Záruka na dodanou směs jako polotovar je při správném uložení a zpracování stanovena v souladu s ČSN 13108-1, ČSN 736121 je poskytována v délce 24 měsíců od okamžiku převzetí zboží kupujícím. Kupující předloží k reklamaci důkazní materiál, umožňující přezkoumat její oprávněnost (např. neutrální znalecký posudek, analýzy a vzorky vadného zboží apod.). Na žádost prodávajícího je kupující povinen umožnit přezkoumat jeho reklamaci v přítomnosti zástupců prodávajícího na místě, kde se chyby zjistily, nebo kde je vadné zboží umístěno. Kupující nesmí zacházet s tímto zbožím způsobem, který by ztížil nebo znemožnil přezkoumání oprávněnosti jeho reklamace.
    Reklamační řízení bude probíhat na základě písemných podkladů a vyjádření předaných oběma smluvnímistranami, kde obě strany písemně určí své zástupce. Žádné neuplatnění, částečné uplatnění ani opoždění prodávajícího s uplatněním práva nebo prostředků právní ochrany se nevykládá jako vzdání se předmětného práva. Práva udělená touto smlouvou jsou kumulativní a žádná práva poskytovaná ze zákona jimi nejsou dotčena.
  1. Odstoupení od objednávky:
    Obě Smluvní strany jsou oprávněny okamžitě od objednávky odstoupit v případě jejího podstatného porušení:
    a) Za podstatné porušení objednávky prodávajícím se považuje:
    • opakované (min. 2x) prokázané vady dodávek zboží.
    b) Za podstatné porušení objednávky kupujícím se považuje mimo jiné:
    • opakované (min. 2x) prodlení s úhradou kupní ceny zboží o více než deset (10) dnů;
    • porušení zákazu použít tuto smlouvu pro prokázání splnění kvalifikace veřejné zakázky, jak uvedeno v článku 2 těchto VOP.
  2. Elektronická komunikace:
    V souladu s ustanoveními § 562, § 570 a násl. a § 2773 NOZ, prodávající a kupující výslovně deklarují, že veškerá písemná právní jednání týkající se uzavření nebo změny kupní smlouvy či objednávky mohou být učiněna také elektronickými prostředky (e-mail).
    Prodávající zašle kupujícímu potvrzení objednávky elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  3. Závěrečná ustanovení:
    Vztahy neupravené těmito VOP se řídí ustanoveními NOZ
    Podpisem objednávky kupující potvrzuje, že mu byly prodávajícím na jeho webové stránce a v těchto obchodních podmínkách poskytnuty veškeré povinné informace a sdělení dle ust. § 1811 a ust. § 1820 NOZ.
    Prodávající i kupující se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozví či jiným způsobem zjistí na základě vzájemného obchodního styku. Obě strany se zejména zavazují zachovávat mlčenlivost o skutečnostech cenové, obchodní, výrobní či technické povahy souvisejících s předmětem činnosti druhé smluvní strany, které nejsou v příslušných obchodních kruzích běžně dostupné. Zároveň se obě strany zavazují pokládat veškerá obchodní jednání mezi sebou za důvěrné a neseznamovat s jejich záměry či podrobnostmi třetí osoby.

    Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 01. 04. 2022.

Kontakty

Provozna
OBALOVNA SOKOLOV s.r.o.
356 04 Dolní Rychov
Radoslav Beránek
ředitel obalovny
Ing. Daniel Škach
jednatel společnosti
Jiří Holoubek
jednatel společnosti

Sídlo společnosti

OBALOVNA SOKOLOV s.r.o.
Na Švadlačkách 478,
Soběslav II - 392 01
IČO: 108 71 691 | DIČ: CZ10871691
Zapsaná do OR u Krajského soudu
v Českých Budějovicích, spisová značka 31057 C

© Obalovna Sokolov 2021
phone-handsetmap-marker